پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403

طهمورث لاهوتی اشکوری دربیان اهمیت و جایگاه صنایع کوچک در استان گفت:در سالهای اخیر تلاشهای زیادی از سوی مسوولین برای رونق دوباره صنایع استان انجام گرفته است و اکنون شهرک های صنعتی استان گیلان با برخورداری از 750 واحد فعال در 33 ناحیه صنعتی از استانهای پیشرو در ایجاد صنایع بزرگ و کوچک قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه  98 درصد واحد های صنعتی ، 42 درصد اشتغال و 24درصد از کل سرمایه گذاری صنایع در واحد های صنعتی کوچک است باتوجه به اهمیت زیاد این صنایع در اقتصاد کشور تاکید کرد:  با توجه به اینکه بخش عمده از اهداف دولت و وزارت صنایع و معادن در زمینه توزیع عادلانه ثروت و ایجاد اشتغال از طریق توجه و حمایتهای ویژه به  صنایع کوچک  محقق می شود، در راستای دستیابی به این اهداف ، برنامه ریزی همه جانبه ای در زمینه رفع مشکلات ساختاری و محدودیتهای پیش روی انها  در اولویت کاری دولت قرارگرفته است.

رئیس هیئت مدیره شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان گفت: کمبود نقدینگی دراین واحدها موجب رکود  و عدم فعالیت این واحد ها بوده است . در همینراستا با شناسایی واحد های راکد و برگزاری جلسات متعدد با بانکهای عامل مقرر شد تا با اعطای تسهیلات و حمایتهای ویژه از سوی شرکت شهرکهای صنعتی زمینه برای فعالیت های مجدد این صنایع فراهم شود.

وی در ادامه افزود :  همچنین استمهال در پرداخت اقساط معوقه واحدها، عارضه یابی واحد های صنعتی و هدایت آنها به کار گروه رفع موانع تولید در وزارت صنایع و معادن و نیز ترغیب کارفرمایان به استفاده از خدمات مشاور ه ای و بهره مندی از مزایای صندوق  ضمانت سرمایه گذاری گذاری صنایع کوچک  سبب  شده است که در سال جاری 18 واحد صنعتی مجددا فعالیت خود را از سر بگیرند.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان اضافه کرد: امیدواریم تا پایان سال 35 واحد دیگر نیز در شهرکهای صنعتی رشت ، شفت ، فومنکه عمدتا در زمینه تولید مواد غذایی هستند از رکود خارج شده و فعالیت مجدد خود را اغاز کنند.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil